Kategorie pytań



Pytanie:

Pytanie: Rozwiązane
Tightjeans

Chłopak w Rurkach a Tolerancja - Co sądzicie na ten temat ?

Pyta: Tightjeans  |  Dodane: 14 stycznia 2011  |  Ilość odpowiedzi: 13



Chciałbym poruszyć bardzo ważny a zarazem frapujacy mnie problem który w pewnym stopniu mnie dotyczy. A mianowicie chodzi mi o Tolerancję w polsce. Pomimo tego że jestem chłopakiem to uwielbiam nosić bardzo mocno obcisłe damskie rurki, meskich rurek nie noszę bo jest mi w nich niewygodnie a po za tym cholernie mnie obdzieraja. Jednak niestety słyszę na ulicy słyszę uszczypliwe komentarze typu "gej", "Pedal" i inne w tym stylu. Jest tak dlatego że wiekszość osób w Polsce mysli według pewnych szeroko okreslonych zasad, niestety ale coraz wiecej osób myśli szeroko utartymi stereotypami i od razu takiemu chlopakowi co nosi rurki czy też różowe ciuchy przypina miano gej", "Pedal" co jest dosyć przykre, Niestety ale pod tym wzgledem Polska jest totalnym zaściankiem Europy - zamiast sie rozwijać to sie cofamy w rozwoju, NP. W Holandi nikogo nie dziwi widok faceta w obcisłych czasem aż do bólu spodniach a newat w kiecce. Wiadomo że jesli chce się być nowatorskim i Awangardowym oraz dodać cos nowego do dzisiejszej nudnej mody która polega głównie na kopiowaniu siebie na wzajem to trzeba się nastaweić na to że bedziemy narażeni na pewne epitety, ale czy tak musi być?? Wystarczy chociarz na moment zapomnieć o stereotypach i sie zastanowić co mówili ludzie w czasach kiedy to pierwsza kobieta ubrała noszone jak do tych czas przez meżczyzn spodnie, wiec czemu ja nie mogę nosić czegoś w czym sie czuje dobrze w tym przypadku damskie rurki, W końcu to wy Kobiety walczyliscie o równouprawnienie obu plci a teraz kiedy to chłopak chce nosic jakis element Damskiej garderoby to robicie wielkie Halo, przecierz mam prawo nosic to czego chcę i w czym sie dobrze czuje oraz jest mi wygodnie, wiem że tutaj wam chodzi głównie o estetyke wygladu ale jak wiadomo przecież to nie szata zdobi człowieka tylko charakter. Czemu tak jest że wiekszość ludzi w Polsce tak mysli tego nie jestem sobie w stanie wytłumaczyć. Moze to właśnie cofamy sie w rozwoju i zanika w nas tolerancja niewiadomo albo po prostu ludzie zazdroszczą nam odwagi i tego że nie boimy się pokazać publicznie w czymś awangardowym, nowym prentującym ubranie zarezerwowane dla płci odmiennej. W końcu nikt dobitnie nie powiedział i nie dał nam do zrozumienia że noszenie obcisłych ubrań musi być zarezerwowane dla dziewczyn. Koncząc mój tekst chciałbym zaapelować do was o to zebyście nie mysleli szeroko utartymi stereotypami, troszke wiecej zrozumienia i tolerancji a świat byłby piękniejszy i by sie nam łatwiej zyło. A wy co sadzicie o tym co napisałem?? Czy podzielacie moje zdanie na ten temat ??


0
obserwuj pytanie  |  drukuj  | 
Dodaj do:

Najlepsza odpowiedź wybrana przez użytkowników

Konto usunięte

Odpowiada: Konto usunięte
Dodana: 14 stycznia 2011


Niestety nie zgadzam się z Twoim zdaniem. Przede wszystkim, podobnie jak większość osób, mylisz pojęcie tolerancja z akceptacją. Według słownika języka polskiego tolerować, to znaczy "godzić się na obecność jakiejś osoby mimo braku aprobaty dla niej". Natomiast akceptacja wyraża już aprobatę (a aprobata oznacza "uznanie czegoś za dobre, słuszne, godne poparcia i zgoda na to"). Bez zawahania więc mogę stwierdzić, że toleruję takie osoby jak Ty. Akceptacja jest już odmiennym tematem.
W Twoim przypadku problem może wynikać głównie z poczucia estetyki. Sorry, ale facet w damskich rurkach nigdy nie będzie wyglądał normalnie. Tak samo jak nienormalnie (według mnie) wyglądają kobiety w męskich ubraniach (podkreślam: męskich, a nie stworzonych na wzór męskich).
Piszesz o wyzbyciu się stereotypów, ale prawda jest taka, że stereotypy pozwalają nam funkcjonować w społeczeństwie. Przykład: chcąc zapytać o drogę i mając do wyboru dwie osoby: pana w garniturze idącego powiedzmy do pracy oraz pana z dwutygodniowym zarostem siedzącego pod sklepem. To stereotypy mówią Ci, że ten pierwszy jest "ogarnięty", a pan z zarostem to pewnie menel i nie wie nawet jaki jest dzień tygodnia, dlatego pytasz o drogę pana w garniturze. Każdy posługuje się stereotypami i hipokrytą jest ten, który temu zaprzecza. Stereotypowy homoseksualista to właśnie pan w obcisłych rurkach i różowej koszulce. To jest zakodowane w naszych umysłach i się tego nie wyzbędziemy. Sama znam hetero, którzy tak się ubierają, jak i homo, którzy wyglądają zupełnie "normalnie".
Wróćmy do tych rurek. Facet w bardzo obcisłych spodniach (nie mówiąc już o damskich) razi moje poczucie estetyki. Toleruje to, owszem. Każdy może sobie chodzić jak chce. Ale mojej aprobaty to nie uzyska, bo mimo wszystko uważam, że mężczyzna powinien się odróżniać strojem od kobiety. Podkreślam tu, że mój brak aprobaty nie dotyczy tylko mężczyzn w damskich ciuchach, ale także kobiet, które ubierają się zbyt męsko. Nie podoba mi się to i tyle.
Na koniec dodam, że oczekując akceptacji od innych sam powinieneś akceptować to, że ludzie mają różne gusta. Nigdy nie trafisz w gusta wszystkich ludzi, zwłaszcza gdy wyróżniasz się w osobliwy sposób.



Komentarze moga dodawać tylko zalogowani użytkownicy - zaloguj się lub załóż konto


Odpowiedzi moga dodawać tylko zalogowani użytkownicy - zaloguj się lub załóż konto


Wasze komentarze

zgłoś
❤Madzia Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ❤ 15 stycznia 2011 ❤Madzia Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ❤ napisała:

Dobrze napisane...


Pozostałe odpowiedzi:

Katalina

Odpowiada: Katalina
Dodana: 15 stycznia 2011


Rozumiem, że obcesowe komentarze Cię wkurzają, bo nikt nie lubi być oceniany, zwłaszcza gdy ocena wypada nie po jego myśli.
Moje zdanie na ten temat jest takie: jeśli masz ochotę być jak to określasz awangardowy, musisz się niestety liczyć z krytycznymi komentarzami pod swoim adresem, bo ZAWSZE znajdzie się ktoś, komu Twój wizerunek do gustu nie przypadnie.

Powiem Ci zupełnie szczerze, że ja jako kobieta nie spojrzałabym dwa razy na faceta, który nosi "na serio" damskie ubrania (pomijam elementy np wizerunku scenicznego). Dlaczego? Dlatego że mnie osobiście podobają się wyłącznie męscy mężczyźni a noszenie rurek uważam za niemęskie. Ale mimo to jestem daleka od szufladkowania Cię z tego powodu jako geja, czy kogokolwiek innego. Rozumiem, że lubisz ten styl i ok, takie Twoje prawo. Jednak musisz zrozumieć, że tak jak Ty masz swoje zdanie, tak i inni mają swoje - niekoniecznie po drodze z Twoją estetyką.

Oskarżanie innych o bycie zaściankowymi z pewnością nie zjedna Ci ich sympatii.



Komentarze moga dodawać tylko zalogowani użytkownicy - zaloguj się lub załóż konto


Odpowiedzi moga dodawać tylko zalogowani użytkownicy - zaloguj się lub załóż konto


Wasze komentarze

zgłoś
❤Madzia Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ❤ 15 stycznia 2011 ❤Madzia Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ❤ napisała:

Cóż,Kasiu...ujęłaś to doskonale ;)


iwonia84

Odpowiada: iwonia84
Dodana: 14 stycznia 2011


Wiesz co jak dla mnie to Ty możesz nosić co Ci się podoba. Nie wiem czy Ty się żalisz czy chwalisz?? I proszę nie pisz że Polska jest zacofanym krajem :/ Założę się że z takim reakcjami na swój wygląd możesz spotkać się w każdym kraju. Jeśli poprzez babskie ciuszki wyrażasz siebie ok nic do tego nie mam



Komentarze moga dodawać tylko zalogowani użytkownicy - zaloguj się lub załóż konto


Odpowiedzi moga dodawać tylko zalogowani użytkownicy - zaloguj się lub załóż konto


MiFej

Odpowiada: MiFej
Dodana: 14 stycznia 2011


Nie rozumiem tych krzyków. Damskie rurki jak sama nazwa wskazuje są garderobą damską, czyli przeznaczoną dla kobiet. Jeżeli ty, będąc mężczyzną, czujesz potrzebę noszenia damskiej garderoby musisz liczyć się z przeróżnymi komentarzami. Powiedzmy, że razisz mój zmysł estetyczny, uważam, iż mam takie samo prawo wyrazić swoją opinię na ten temat tak samo jak ty nosić garderobę nie przeznaczoną dla ciebie.
Poza tym, dlaczego określenie "gej", czy "pedał" cię obraża? Czyżbyś był nietolerancyjny w stosunku do tej mniejszości?



Komentarze moga dodawać tylko zalogowani użytkownicy - zaloguj się lub załóż konto


Odpowiedzi moga dodawać tylko zalogowani użytkownicy - zaloguj się lub załóż konto


Wasze komentarze

zgłoś
❤Madzia Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ❤ 15 stycznia 2011 ❤Madzia Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ❤ napisała:

Dokładnie....


Sandra K.

Odpowiada: Sandra K.
Dodana: 14 stycznia 2011


Aaa... I jeszcze jedno... Nie mieszaj walczenia o równouprawnienie kobiet z noszeniem rurek. To śmieszne porównanie. Pełnego równouprawnienia nie ma ani w Polsce, ani nawet w USA, a kobiety i tak walczyły latami o to co mają.



Komentarze moga dodawać tylko zalogowani użytkownicy - zaloguj się lub załóż konto


Odpowiedzi moga dodawać tylko zalogowani użytkownicy - zaloguj się lub załóż konto


Sandra K.

Odpowiada: Sandra K.
Dodana: 14 stycznia 2011


Podzielam zdanie koleżanki poniżej... To ma się od gustu, a nie od tolerancji dla homoseksualistów. Znam chłopaków, którzy noszą rurki i gejami nie są. Nie sądzę, że Polacy podchodzą do tego tak zaściankowo jak piszesz.



Komentarze moga dodawać tylko zalogowani użytkownicy - zaloguj się lub załóż konto


Odpowiedzi moga dodawać tylko zalogowani użytkownicy - zaloguj się lub załóż konto


Marthalla

Odpowiada: Marthalla
Dodana: 14 stycznia 2011


Nie koniecznie chodzi o tolerancję a o gust i poczucie estetyki. Mi się buzia sama wykręca na widok faceta w rurkach i nie przez brak tolerancji a straszne pogwałcenie mojego poczucia estetyki właśnie.
Moim zdaniem wygląda to ohydnie.
I tak jak Ty masz prawo je nosić, ja mam prawo się krzywić, gdy to widzę.



Komentarze moga dodawać tylko zalogowani użytkownicy - zaloguj się lub załóż konto


Odpowiedzi moga dodawać tylko zalogowani użytkownicy - zaloguj się lub załóż konto


agatita

Odpowiada: agatita
Dodana: 14 stycznia 2011


ja to jestem tolerancyjna:) więc jak masz figurę odpowiednią do rurek to czemu nie:)grunt to dobrze się czuć w swojej skórze:)



Komentarze moga dodawać tylko zalogowani użytkownicy - zaloguj się lub załóż konto


Odpowiedzi moga dodawać tylko zalogowani użytkownicy - zaloguj się lub załóż konto


❤Madzia Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ❤

Odpowiada: ❤Madzia Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ❤
Dodana: 14 stycznia 2011


Rurki są dla kobiet...zgadzam się z dziewczynami,że do tego typu spodni trzeba mieć ekstra figurę,a taką posiadają tylko nie które kobiety...
Jest różnica między tolerancją,a poczuciem gustu...wręcz nie ma jedno nic do drugiego....przykro mi...



Komentarze moga dodawać tylko zalogowani użytkownicy - zaloguj się lub załóż konto


Odpowiedzi moga dodawać tylko zalogowani użytkownicy - zaloguj się lub załóż konto


Wasze komentarze

zgłoś
Marthalla 14 stycznia 2011 Marthalla napisała:

Dokładnie tak!!!


whisper2

Odpowiada: whisper2
Dodana: 14 stycznia 2011


jak dla mnie można chodzić w czym się chce...lubisz rurki-proszę bardzo
osobiście nie podoba mi się facet w obcisłych spodniach, ale to nie znaczy, że go nie toleruję, tak samo jak nie lubię kiedy krok jest poniżej kolan, ale na pewno nie będę za kimś takim nic krzyczała, jego sprawa- też nie byłabym zadowolona gdyby ktoś narzucał mi jak mam się ubierać....a co do tolerancji, to nie ma co ukrywać- jesteśmy bardzo tolerancyjni, jeżeli oglądamy coś w tv, na co dzień- to już różnie bywa- a najczęściej nie za dobrze...
jeżeli lubisz tak chodzić to miej krytykę w nosie- przecież są osoby, które akceptują Cię takim jakim jesteś, a reszta?? kogo obchodzi ...



Komentarze moga dodawać tylko zalogowani użytkownicy - zaloguj się lub załóż konto


Odpowiedzi moga dodawać tylko zalogowani użytkownicy - zaloguj się lub załóż konto


Wasze komentarze

zgłoś
whisper2 14 stycznia 2011 whisper2 napisała:

dodam tylko, że jeżeli lepiej wyglądasz w rurkach niż niektóre dziewczyny, to na pewno one Cię nie polubią:) :) :) :) :)


anula86

Odpowiada: anula86
Dodana: 14 stycznia 2011


Jestem osobą tolerancyjną.Mój brat chodzi w rurkach takich jak na zdjęciu poniżej i wygląda świetnie*(nie jest homoseksualista) i nie słyszałam aby ktoś go tak nazywał.

Mojego męża nie widzę w takich spodniach,gdyż ma kilka kilogramów za dużo i jest za niski :)


photo photo

Komentarze moga dodawać tylko zalogowani użytkownicy - zaloguj się lub załóż konto


Odpowiedzi moga dodawać tylko zalogowani użytkownicy - zaloguj się lub załóż konto


Wasze komentarze

zgłoś
anula86 14 stycznia 2011 anula86 napisała:

aha,nie dziw się,że ktoś się nabija jak ubierasz damskie spodnie...Jest to dość dziwne.


zgłoś
bloondyna 14 stycznia 2011 bloondyna napisała:

ale twój brat nosi męskie rurki, a nie damskie :) Te męskie rurki są okej, chociaż, jednak wolę klasyczny krój u faceta.


Konto usunięte

Odpowiada: Konto usunięte
Dodana: 14 stycznia 2011


a niech sobie chodzi w czym chce, ale napewno zwrocilabym swojemu uwage jakbym uwazala ze cos jest nie tak i mi sie nie podoba... a do rurek trzeba miec chyba niezle ksztalty a facet z nogami jak u pilkarza raczej jej nie ma...



Komentarze moga dodawać tylko zalogowani użytkownicy - zaloguj się lub załóż konto


Odpowiedzi moga dodawać tylko zalogowani użytkownicy - zaloguj się lub załóż konto


monwach

Odpowiada: monwach
Dodana: 14 stycznia 2011


Myślę ,że rurki wracają do łask także wśród mężczyzn.Jeśli chłopak dobrze w nich wygląda to czemu nie.Przecież wszystko jest dla ludzi.



Komentarze moga dodawać tylko zalogowani użytkownicy - zaloguj się lub załóż konto


Odpowiedzi moga dodawać tylko zalogowani użytkownicy - zaloguj się lub załóż konto


Wasze komentarze

zgłoś
Avika 4 lutego 2011 Avika napisała:

racja, wszystko jest dla ludzi a poza tym jeżeli facet wygląda dobrze w rurkach to dlaczego ma ich nie nosic?;)